Wednesday, December 24, 2008

Pergi dan pulang

Terlebih dahulu kata maaf dipohon sepenuh hati atas kelewatan update blog ini juga maaf di pinta kerana lama membisu. Ramai yang menghubungi saya melalui SMS, email, Yahoo Messenger dan tak kurang juga,yang apabila bersua muka terus menyembur saya dengan mengatakan saya sombong, atas kepulangan yang tidak dimaklumkan ini. Sebenarnya, bukan niat dihati untuk merahsiakan apatah lagi berdusta, sebaliknya semuanya berlaku terlalu pantas tanpa dirancang dengan rapi. Saya sendiri bagai tidak percaya dengan apa yang terjadi. Keputusan untuk pulang diambil setengah jam sebelum tiket dibeli. Pergi dan pulang selama 15 hari bagai perjalanan dari Ipoh ke Kuala Lumpur. Keluarga saya sendiri ramai yang terkejut, hatta abang saya sendiri mengetahuinya apabila terlihat kelibat saya di KLIA.Maka disini, diharap sahabat handai yang merasakan kehilangan saya (jika terasalah...)maaf dari lubuk hati ini...

Bagai tidak percaya, Raya kali ini saya menyambutnya dengan keluarga...walaupun raya haji, namun tetap bahagia rasanya. Kami membuat lemang, ketupat palas,rendang ayam, kuah kacang, erm, best sangat. Ada yang sibuk membasuh kereta, mengemas rumah, menggosok baju raya dan ayah saya pula, sekadar menanti semuanya selesai sambil menonton televisyen. Inilah masa untuk ayah berehat. Anak anak ayah dah besar, biar kami pula berbakti untuk ayah. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar dan terlalu bahagia.

Tiba masa untuk kursus,pelbagai pengalaman yang dapat di ambil dari situ. Sesi pagi di mulakan dengan memberi pendapat dalam bahasa inggeris, sesi kedua pula kami berdebat dalam bahasa penjajah dan akhirnya petang itu di isi dengan latihan fizikal untuk memantapkan kudrat kami selaku anak muda. Untuk berjaya ke peringkat seterusnya, saya hanya yakin dengan apa yang Allah tentukan buat saya. Moga ada hikmah yang besar di sebalik semua ini.

Berkisar tentang sekembalinya saya ke bumi Mu'tah ini,seperti biasa, sibuk dengan exam dan bahas. Amat memeningkan, namun inilah kenangan manis yang akan di kenang apabila berjauhan nanti...Aidilahda disambut dengan meriah di sini. Namun ahli bayt terasa kesunyian kerana kehilangan 2 orang ahli di pagi raya. Maaf. Kami meninggalkan kalian demi tanggungjawab. Baru baru ini juga, saudari Mu'tah kami telah menamatkan zaman bujangnya dengan menyandang pangkat Puan Asma' Bt Othman, Alfu Mabruk kepada beliau, di doakan agar jodoh mereka berkekalan hingga ke akhir hayat dengan bahagia..ameen.

Kini, fatrah baru sedang bermula. Kami perlu bersiap sedia untuk mengorak langkah menempuh alam peperiksaan final. Persiapan perlu mantap. Sebagai pelajar semester akhir, inilah waktunya untuk saya bertungkus lumus. Di harap kepada semua pembaca agar dapat mendoakan kami semua di sini agar dapat berjaya dengan cemerlang. Bi'iznillah...wassalam.

8 comments:

Anonymous

Salam..

Saya teringat satu frasa, untuk menerima banyak, kita perlu memberi lebih banyak juga.
Berikan saja,tanpa terfikir sedikitpun akan mendapat ganjarannya satu masa nanti. Kerana, alam semesta tahu apa yang terbaik untuk kita.
Janji, kita teruskan saja memberi.

aMieNaH riDZwaN @ riDZ

Waalaikumussalam..

Shinja, Terima kasih atas pendapat yang diberikan. Insyaallah selagi berkudrat, jasa dan bakti akan terus di tabur tanpa mengharap balasan melainkan pahala dari Allah S.W.T
Alfu Syukran dan selamat kembali ke bumi perjuangan kita dengan Title Haji ShinJa...(",)

Anonymous

Salam..

cik FaRauLah..de tugasan yang ingin saya berikan. Nak tahu pe bendanya. Sila la ke blog saya.hihihi..

aMieNaH riDZwaN @ riDZ

'Blog baru...ala ala strawbeery..'
ooo...ok...maksudnya FarauLah dah di Tag yer...hahaha..maaflah, bukanya pndai sgt...nak buat aper sbnarnyer nih?....

Anonymous

salam, just wondering masa attend kursus tu ade dapat nombor untuk setiap calon tak...if yes, what is your lucky number on that day?

aMieNaH riDZwaN @ riDZ

yup...mestilah ada...my lucky num is my secret...huhu..

Anonymous

takpelah kalau tak nak share..its personal i guess:)

aMieNaH riDZwaN @ riDZ

ahaks...thanks...!!!

Blogger template 'Purple Mania' by Ourblogtemplates.com 2008

Jump to TOP