Thursday, July 9, 2009

Mula berkhidmat...

Hari ni, 10 Julai 2009 genaplah 10 hari saya menjadi sebahagian dari staff kerajaan, walaupun hanya untuk fatrah yang ditetapkan, namun saya sungguh berbesar hati kerana ada yang sudi menerima perkhidmatan dari saya. Masa yang ada akan saya peruntukkan untuk mengaut segala ilmu dan menyumbangkan sepenuh tenaga. Moga dari situ, akan lahirlah pelbagai lagi jawatan tetap yang lebih menjamin masa depan untuk saya.
Apa yang menariknya tentang jawatan ini, kami banyak sangat keluar, tugas kami di luar, setelah selesai tugasan luar, kami bagai semut pulang ke sarang. Masing masing membawa bekalan ke sarang dan mulakan tugas semula. Alhamdulillah tugasan yang diberi masih mampu digalas. Berhadapan dengan pelbagai kerenah teman sejawat, membuat bebanan yang dipikul terasa ringan.
Hari ni, saya berkesempatan untuk menulis, setelah sekian lama membisu, hati ini kembali merindu untuk melakar coretan di alam maya ini. Buat masa ni, hanya kesempatan di pejabat sahajalah yang saya gunakan untuk mencoret. Internet di rumah bermasalah.
Kelmarin, abang kedua saya yang belayar ke Indonesia telah pulang ke rumah..sebulan lebih tak bertemu buat saya rindukan kenakalannya. Dann semalam hari jadi ayah yang ke-58. Semoga ayah terus sihat dan semakin bertenaga untuk meneruskan amalan dan kegiatan harian yang Insyaallah akan diterima Allah..ameen..

Blogger template 'Purple Mania' by Ourblogtemplates.com 2008

Jump to TOP