Tuesday, November 17, 2009

LATIHAN MENEMBAK

(Sarjan yang mengajar kami dgn spoting sgt2)


Hari ini dalam sejarah. Saya pegang pistol polis yang sebenar...selalunya tengok dalam tivi je. Hari ni saya dapat sentuh sendiri dan dapat gunakannya sendiri. Dan hari ni juga, saya dah lepaskan 85 das tembakan..yeah..!!! best sesangat.. first tyme pegang pistol, berat betul..masa nak tarik sorong yang atas tu,bagi peluru standby dan keluar dari magezin...macam susah sangat. Gelabah punya pasal, tersepit tapak tangan dalam tu dan berdarah sikit. Tapi kerana semangat kepahlawanan (pahlawan lah sangattt...) saya test juga berkali2 sampai dapat. Masa mula berdarah, cepat2 saya cover..takut kena marah sebab tarik tak ikut cara yang di ajar, tapi bila dah belajar bebetul, alhamdulillah, tak de lah susah sangat...

Actually, bila nak mula menembak pada sasaran ni, berdebar yang teramat sangat. Tambah2 tembakan yang pertama tu menggegarkan seluruh lemak di badan. Tersentap rasanya, namun bila dah berkali2 tembak rasa best n dapat lepaskan segala rasa tensyen...bila peluru dlm mgazin habis...sedih jer...nak tembak lagi....!!!

Part yang paling menarik adalah apabila kami jadikan latihan pertama kami ni sebagai pertandingan. Fuhh... kelakar betul. Saya mewakili KPDNKK cawangan Gombak, berentap dengan wakil dari FINAS dan KEKKWA. Wakil lain, kebanyakannya mahir sangat menembak...langsung tak tersasar. Manakala wakil dari KPDNKK sebahagiannya merupakan penembak yang baru mula mengenal pistol. Masa mula d umumkan pertandingan, saya konfem dapat nombor corot...Mana tak nye, wakil mereka tembak 10das, kesemuanya ada dalam bowl... saya pula, 10 das diberi hanya 6 sahaja dalam bowl..lagi 4 hilang entah kemana...huhu..

Peserta yang terdiri daripada 7 perempuan dan 17 lelaki membentuk 6 kumpulan. Kumpulan A,B,C,D,E,F. Pasukan mahir adalah kumpulan C. Pusingan pertama kumpulan B dan D tersingkir. Pusingan kedua F dan A tersingkir. Dan final adalah kumpulan C lawan E...Kalau saya tak bagitau sapa juara pun leh agak2 sendiri lah kan... apa yang menariknya, ahli kumpulan E ni, merupakan 3perempuan yang baru belajar menembak hari ni dan seorang lagi lelaki (tuan haji) manakala Kumpulan C terdiri dari 4lelaki merangkap penembak handal, Mestilah dorg menang kan...dan untungnya, saya merupakan ahli kumpulan kumpulan E...Naib juara pun, jadilah kan.. Kalah menang bukan ukuran, yang penting pengalaman dan kemahiran yang dikutip akan kekal di ingatan..Insyaallah.


(Semua peserta dan team PGA)

Jazakalllahu khairan kathira buat FINAS dan KEKKWA kerana menjayakan aktiviti ini bersama kami. Juga terima kasih buat Pngarah Finas yg turut hadir mmberi semangt juga bantuan terutama untuk group kami. Then Tq so much juga utk PGA yang telah menyesiTak dilupakan Boss kami, Encik Ramli Nayan, Tq so much kerana membuka peluang ini kepada kami. Semoga ukhuwah bersama ini, tidak berakhir di sini. Dengan harapan..next tyme nak main tembak2 lagi... To abang2 polis...jangan lupa invite kami tq...k, bye...c u next artcle...!

2 comments:

aza ni

tak dapat cam yang mana satu awak..yg spek hitam tu kah?

aMieNaH riDZwaN @ riDZ

biarlah rahsia...xsemua gambar yg saya upload ada gmbar saya...:D

Blogger template 'Purple Mania' by Ourblogtemplates.com 2008

Jump to TOP