Wednesday, December 3, 2008

Insyaallah...

Salam semua...tadi adik saya mesej suruh online...katanya, mama nak chat...saya terus berlari ke laptop...setelah menghubungi, kata mama, pulanglah jika berkesempatan...
Baru baru ni, saya telah ditakdirkan lulus dalam suatu peperiksaan memohon jawatan kerajaan. Alhamdulillah...Dan selanjutnya, saya diminta hadir untuk menduduki satu kursus Assesmennt Centre di INTAN Terengganu pada 12 disember 2008 demi penilaian lanjut untuk melayakkan saya menjawat jawatan yang dipohon...namun malangnya, saya masih di rantauan...
Kebetulan pada 5hb-13hb kami di Jordan bercuti demi menyambut Raya Aidil Adha...maklumlah, Arab lebih meraikan Raya Haji...seminggu kami bercuti..Raya AidilFitri dulu cuma 3 hari. Mujur raya hari tu jatuh pada hari rabu, maka dapatlah dicampur dengan cuti hujung minggu...jika raya jatuh pada hari ahad, pastinya kami bercuti sehingga rabu sahaja...huhu..
Sekarang ni saya masih bingung..nak balik atau tidak, mama kata, kawan dia cakap kursus itu jika di tangguh maka akan bermula dengan mengambil peperiksaan semula,kata mama juga, rugi sangat, sebab jawatan itu bukan senang untuk dipohon lagi.. kata kawan saya pula, kelulusan peperikssan itu adalah selama 5tahun...Jika tidak menghadiri kali ini, boleh hadir kursus akan datang, tapi dengan syarat dimaklumkan terlebih dahulu...Malang sekali lagi, tiket hanya ada pada 8hb dan return pada 13hb...tenysennyer...dahlah ada exam juz 25 pada 14hb...16hb pula ada 2 paper...bingungnya...
Saya sebenarnya tak risau mana tentang jawatan itu...bagi saya rezeki ada di mana mana...terlepas peluang tu, peluang lain insyaallah ada,klo xde tu, hikmahnya banyak sangat... rasa rugi benar membuang RM4700 untuk hadapi 1 exam di Malaysia dan hanya ada 5hari jer untuk ada bersama keluarga..peningnya...dah lah saya dh nak habis belajar...insyaallah akan tamat belajar pertengahan Januari...kiranya akhir januari atau awal februari nak balik mesia dah...erm, tahlah...tapi tujuan saya yang utama jika saya balik adalah untuk melihat ayah..hanya itu yang penting bagi saya....entahlah,sejak akhir2 ni, risau pula dengan kedaaannya. Ayah sakit...mukanya bengkak atau senget mungkin...entahlah,tak tahulah...ayah macam susah sangat nak pandang webcam sejak akhir akhir ni...apa yang di sembunyikan, saya pun tak tahu..mungkin tak nak saya risau kot...
Bertanya pada adik beradik, katanya semua okay saja...mama juga kata begitu...mama suruh doakan semuanya okay...tak ada sakit yang teruk pun katanya. Cuma ayah jatuh di mana entah 2 minggu lepas, dan dari situ, mungkin berpuncanya bengkak itu...Kata semua, bengkak ayah semakin surut...namun entahlah..hati seorang anak..apa yang mampu saya buat saat ini,hanyalah berendam air mata dalam tawa gembira di hadapan sahabat handai...sambil tu, saya berdoa..moga semuanya berjalan lancar..saya kena tabah...saya tak nak emosi mengganggu keputusan peperiksaan saya...saya kena capai target yang saya sendiri tetapkan...saya ingat nak buat solat istikhoroh dulu, untuk fikirkan mana yang terbaik..insyaallah..
Maka disini, saya meminta jasa baik semua yang membaca, tolong doakan agar ayah saya sihat walafiat dan cepat sembuh...doakan juga agar keputusan yang saya ambil adalah keputusan yang tepat...insyaallah..
Terima kasih atas segalanya....

11 comments:

Anonymous

tabahkan hati atas dugaa yang mnimpa...

aMieNaH riDZwaN @ riDZ

thanks yer.doakanlh samer...insyaallah khair...

rizq

setiap insan ada cabaran dan dugaan masing2..dan setiap perkara ada hikmahkanya, yang penting sabar sabar dan tetap bersabar, segala takdir dan ketentuan itu hak mutlak Allah, jangan putus asa untuk berdoa dan segala tindakan dan keputusan yang diambil yakinlah adalah untuk terbaik untuk diri dan masa depan. So think ahead and have no regrets! Identify which one is your priority. Like i said, you got everything..so stay positive and confident with the decision that you make. whatever happens it is destined and always have faith in what you do. the past remain the past so think ahead. there is always something that we need to let go for something that is beneficial to us. so think about it..

aMieNaH riDZwaN @ riDZ

thanks rizq..harap semangat anda terus mengalir bersama kekuatan diri ini..ameeen

rizq

Bila di jangka tiba di Malaysia?

aMieNaH riDZwaN @ riDZ

Insyaallah pukul 2 Malaysia esok hari..5 Dec 08..please pray 4 me...Thanx...

rizq

semoga berbahagia selalu di sisi yang di kasihi, di sayangi dan di cintai. Best of luck!

Ainul Arina Madhiah

kak amie, good luck! bitaufiq..
ainul doakan ayah akak sihat2 selalu.. ^_^

aMieNaH riDZwaN @ riDZ

trima kasih semua...alhamdulillah ayah dah beransur pulih...trima kasih banyak2 atas doa kalian semua...

rizq

salam bagaimana kongsilah pengalaman saudari yang terkini..

aMieNaH riDZwaN @ riDZ

insyaallah akan di maklumkan kemudian, terima kasih kerana sudi ambil berat...

Blogger template 'Purple Mania' by Ourblogtemplates.com 2008

Jump to TOP