Saturday, September 12, 2009

SaYa daN haDiaH....beSt...!!!

Baru baru ni, saya ada terima banyak hadiah. Alhamdulillah, rezeki dari Allah, Namun malangnya, pemberi hadiah itu terhijab dari pengetahuan saya. Entah siapalah dia yang sudi menghadiahkan anugerah ini begini sekali. Puas saya menghubungi orang yang bertanggungjawab dalam urusan penghantaran. Alhamdulillah sekali lagi, jawapannya... Oh yer, inilah hadiah pertama yang saya terima pada 5hb 9 lepas.


Mungkin kerana saya tak ucap terima kasih pada pemberi hadiah, dia menghantar sekali lagi buku tersebut 2 hari selepas itu, maka pada 8hb 9 lepas, saya terima lagi naskah yang sama. Maafkan saya kerana tak ucap terima kasih. Masa tu saya tak tahu pengirimnya. Masa tu saya tertanya2. Ragu rasanya nak membuka helaian buku tu. Dan bertambah pelikkan, selang 2 hari dari tarikh tu, saya terima kembali naskhah yang sama buat kali ke3. Kelakar betul. Saya terus menghubungi pihak galeri untuk menghentikan penghantaran, kerana saya dah ada 3 buku yang sama. Saya pesan pada mereka, kalau ada yang menghadiahkan saya buku yang sama lagi, mohon di ganti pada buku yang lain...hehe, suprise skit klo buka sampul dapat hadiah yang berlainan..hehe. Saya nak tunggulah lagi 2 hari...apakah saya akan dapat buku ke empat?? Namun apa pun saya tak kisah, sebab saya dapat panjangkan hadiah merangkap sedekah pemberi. Ini kerana hadiah2 misteri seperti itu tak pernah saya ambil, sebaliknya, semuanya saya sedekahkan semula pada sanak saudara. dan sahabat handai Risaulah nak simpan hadiah yang tak dikenali pemberinya. Alhamdulillah mereka gembira dengan buku yang saya berikan. Semoga si pemberi dilipat gandakan pahalanya...Ameen..

Erm, di office pula, saya dapat juga hadiah misteri. Kalini berbentuk makanan.
Gembira bukan main mereka bila saya agihkan makanan tu pada mereka. berebut mereka memilih kuih kegemaran mereka. Kak Zai ambil bakul, angpau dan kuih coklat, Abang Zaid ambil kuih bakar, Ina ambil buku doa harian dan pada Abang Nazri, saya berikan dia 2 jenis kuih yang saya pun tak perasan kuih apa...Best rasanya dapat panjangkan rezeki orang di bulan ramadhan ni. Cantikkan hadiah pemberian dia ni...



Dan yang terakhir buat masa ini...saya terima ini sebagai hadiah.


Alhamdulillah pemberinya teramat dikenali. Saya terima hadiah ini sebagai milik saya dan tak perlu untuk diberikan kepada sesiapa. Biar pun kata pemberinya, harganya murah, namun nilainya tak mampu dibayar oleh sesiapa. Biar ia layu di muka bumi, namun kan tetap segar selamanya di hati ini. Jazakallahhu khairan kathira padanya. Simbolnya terlalu beerti. Kali pertama dalam hidup ini, saya menerima hadiah begini. Ya allah, tuhan yang menciptakan dua hati dan yang menyatukan hati hati ini, kepada mu jualah ku berserah takdiran ukhuwwah fillah ini. Peliharalah ukhuwah ini,ukhuwah teman sekerja, sekuliah, seagama dan seumur hidup...Jika terpisah dua hati ini, moga syurga tempat disatukan kembali. Terima Kasih teman...Moga syurga milik abadi bersama..ameen..

3 comments:

AZANI

selamat hari raya aidilfitri
maaf zahir bathin.

aMieNaH riDZwaN @ riDZ

salam lebaran juga, moga baki ramadhan lebih bermakna..ameen..maaf zahir dan batin.

Anonymous

cantik hadiah-hadiah tu

Blogger template 'Purple Mania' by Ourblogtemplates.com 2008

Jump to TOP