Wednesday, November 12, 2008

Mana pergi kekuatn diri???

salam...kali saya membincangkan tentang diri saya sendiri...yang memiliki sikap yang xsepatutnya ada dalam diri ini...hm, saya jenis yang tidak yakin pada diri sendiri...walau pun sudah hampir 2 tahun berada dirantau orang, sikap ini tetap terus sebati dlm diri...entah mcm mana nak d ubah pun tak tahu...patutnya saya rasa confident...yakin dgn apa jua tindakan saya..xperlu menyesal dan xperlu hilang percaya pada diri...tapi lain plak jadinyer...yerlah..dh 2tahun belajar kehidupan dirantau...2 tahun rasa jerih payah belajar dalam bahasa asing sepenuhnyer..2tahun mula membasuh baju sendiri..masak sendiri...2 tahun xterus menginap di celah ketiak ayah dan mama...tapi mcm xamik pengajaran..confident tu ada sbnrnyer...tapi bila di sergah...terus ilang..mana tah perginyer...may be kalau kawan kawan yang ada tolong tegurkan boleh jerk... just mail me at humaira_izzah85@yahoo.com
untuk pengetahuan semua...sebelum ni blog ini xpernah disiarkan pada sesiapa pun...hanya sekali jer ada orang masuk..tu pun ahli bayt sendiri...kebetulan dia terampak saya buat blog ni..terkantoi...sorang jer pun...padahal kat rumah ni ada 5 orang..haha...xyakinkan...?
sarah baru ni ada tegur jugak...dia cakap...apa guna ada blog kalo nak rahsia kan??? bagi saya, saya xberahsia..sekadar xbgitau jerk...malu lah...dah lah blog ni xcomel...semuanya xup to date..kalau din tau ttg blog ni, mesti dia ckp dah bersarang...cerpen pun sekadar lakaran sepintas lalu..xmcm yang pernah di ajar oleh Paksu(muallim AzrulFazli)...nak buat karangan kena senarai isi tersurat, isi tersirat...ada pendahuluan...penutup...bukan dah melupakan ajaran beliau...tapi masa xde...internet plak...mcm chipsmore...hhmm, terpaksalah buat ala kadar...lebih kurang blog ni macam diary kot...hehe...
insyaallah.pasni kena lebih yakin...bila kita dah buat yang terbaik...semuanya akan jadi mudah...dalam MENDIKIT REDHO ILAHI...doa kalian amat diharapkan...

1 comments:

rizq

try this website..
www.imotivasi.com
sangat bermanfaat dan membantu
all the best!

Blogger template 'Purple Mania' by Ourblogtemplates.com 2008

Jump to TOP